Kamis, 12 Mei 2011

MUSTAFA KEMAL ATATURK

Buat tatapan pemimpin negara dan tokoh – tokoh agama yang ada di negeri ini. Untuk cerminan dan peringatan kepada pemimpin yang sombong dengan hukum – hukum Allah. Kenalkah kalian pada MUSTAFA KAMAL ATATURK? Dialah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan Daulah Khilafah yang kita banggakan sejak sekian lama. Tanggal 3 Maret 1924 merupakan titik hitam di dalam sejarah umat Islam yang jangan dilupakan oleh kaum Muslimin. Pada masa inilah umat Islam secara resmi telah kehilangan perisai dan tonggak tempat mereka berlindung - Khilafah Islamiyyah. Kejadian ini meninggakan luka yang amat dalam pada diri umat Islam.

Khalifah yang terakhir, Sultan Abdul Majid telah diusir meninggalkan pusat pentadbiran Daulah Khilafah di Turki pada subuh hari dikarenakan hasil persidangan Majlis Nasional yang diketuai oleh La’natullah Mustafa Kamal Pasha melalui konspirasi jahat kafir Barat. Semuanya telah berlalu dan kehidupan umat Islam kini lemah tanpa ada pembela gara-gara si Kamal Ataturk ini.

Kamal Ataturk diberi gelaran al-Ghazi (orang yang memerangi). Perkataan Ataturk bermakna bapak orang Turki. Artaturk ialah orang yang bertanggungjawab meruntuhkan Kerajaan Islam Turki pada tahun 1343H (1924M). Beliau dilahirkan pada tahun 1299H (1880M) di Bandar Salonika, Greek yang ketika itu merupakan wilayah kekuasaan dari Kerajaan Uthmaniyyah. Bapaknya bernama Ali Reda Afandi, berkerja sebagai pengawal di jabatan Kastam. Ada yang mengatakan beliau ialah bapak tiri Ataturk dan bukan bapa kandungnya. Ataturk mempunyai guru matematika bernama Mustafa. Mustafa bertugas di sekolah Ataturk yaitu sebuah sekolah menengah tentara dan ketika itulah ia tertarik dengan kebolehan Ataturk dalam bidang matematika lalu ia memberi nama Ataturk dengan Mustafa Kamal.

Ketika Mustafa Kamal mencapai usia 12 tahun, beliau memasuki Sekolah Tentera Salonika. Kemudian ia melanjutkan sekolah di Akademi Tentera Monasitar pada tahun 1302H (1885M). Pada tahun 1322H (1905M), beliau memasuki kolej tentera di Istanbul dan menamatkan latihan ketenteraannya pada tahun 1325H. (1907M). Kemudian, belaiu telah ditugaskan di Camp Tentara Batalion ketiga di Salonika. Ataturk hidup tanpa isteri dan anak-anak. Isterinya bernama Latifah Hanim hanya mampu tinggal bersamanya selama setahun saja kerana tidak tahan dengan kefasikan Ataturk. Kehidupannya dipenuhi dengan segala macam kemungkaran. Dia hobi meminum arak dan bermain wanita.

Sewaktu Mustapha Kamal Attaturk menjadi perdana menteri Turki, dia telah membuat undang-undang yang amat bertentangan dengan ajaran agama Islam, antaranya ialah:

1. Membolehkan perempuan memakai kerudung dengan syarat pakai skirt.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi (sesuai dengan kehendak barat).
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di satu parti umum yang pertama di Ankara.
4. Ia pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden."
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Memerintahkan agar Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki.
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mendatangkan arsitek dari luar negeri untuk memodernkan Turki. Hakikatnya mereka diperintahkan untuk patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh penjuru Turki.
9. Dengan terang-terangan mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.
10. Agama Islam dihapuskan sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
12. mengubah UU perkawinan berdasarkan undang-undang barat.
13. Mengganti Masjid Ayasophia menjadi musium, dan setengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang sholat berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Menghapuskan undang-undang waris, faraid secara islam.
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Mengganggap dirinya tuhan sama seperti firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan di mana tuhan > tinggal?" oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan" beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.
Sekuler adalah memisahkan agama dari sendi kehidupan..!!


Kematian Kamal Atartuk Yang Mengenaskan
Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepadanya sehingga ia merasa tersiksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia. Antaranya ialah:
1. menderita penyakit kulit
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas tinggi.

Karena tidak tahan dengan sakit panasnya, ia menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh karena tidak tahan mendengar jeritan, ataturk diantar ke tengah lautan dan diletakkan dalam perahu dengan harapan akan merasa sejuk. Pada 26 september 1938, ia pingsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sadar selepas itu tetapi ia hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, ia pinasan lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu meninggal, tidak seorang pun yang memandikan, mengkafni, dan menyembahyangkan mayatnya. Mayatnya diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuannya datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya. Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Saat mayatnya hendak dikubur, tanah tidak menerimanya. Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke dalam muzium yang diberi nama EtnaGrafi. Setelah 15 tahun mayatnya akan dikubur lagi, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya.

Maha suci Allah.. Itulah azab yang diterima oleh seorang yang menentang Agama Allah secara terang-terngan.. Belum lagi azab yang ditanggung di akhirat kelak yang kekal abadi.. Dan itulah yang selayaknya diterima oleh si murtad Mustafa Kamal Ataturk LAKNATULLAH!!



Sebarkan berita terselubung ini, kisah tentang Mustafa Kemal Pasha sengaja diputar balikkan. Sehingga dia yang telah meruntuhkan khilafah Islam seolah menjadi pahlawan bagi Turki….

Wallahu’alam bisshawwab..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar